E- GOVERNMENT - Úradná komunikácia v elektronickej podobe, správne vydávanie rozhodnutí v rámci originálnej kompetencie, prenesenej kompetencie
Organizátor: EDOS-PEM s.r.o.
Lektor: Ing. Erika KUSYOVÁ - Lektorka s praktickými skúsenosťami, odborníčka na aplikáciu e-Governmentu do praxe a administráciu elektronických schránok
Dátum a forma seminára: 09.12.2024 - Online seminár
Novinky v právnych predpisoch týkajúcich sa elektronickej komunikácie, ďalšie schválené úpravy, pripravované
Praktické ukážky
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam
Seminár + diskusia + konzultačné stretnutie
s uznávanou odborníčkou na aplikáciu eGovernmentu do praxe s pani Ing. Erikou Kusyovou
Seminár je určený:
- všetkým záujemcom o problematiku elektronizácie verejnej správy a elektronických schránok
Cieľ seminára
Na seminári Vás pani lektorka oboznámi s najnovšími zmenami a právnymi predpismi týkajúcimi sa elektronickej komunikácie.Získate ďalej prehľad o: - schválených úpravách (stavebný zákon, zákon o majetku obcí)
- pripravovaných legislatívnych zmenách (revízia zákona o e-Governmente, novela zákona o ITVS, novela vyhlášky o riadení projektov a zmenových požiadaviek, nová vyhláška o zabezpečení prevádzky, servisu, podpory, monitoringu a hodnotenia ITVS).
Dozviete sa ako efektívne využívať elektronickú komunikáciu vo verejnej správe.Dozviete sa, ako správne postupovať pri vydávaní úradných rozhodnutí v rámci originálnej aj prenesenej kompetencie, od podania žiadosti až po vyznačenie právoplatnosti.Zistíte, aké formálne a technické náležitosti musí spĺňať elektronické rozhodnutie, ako správne vytvoriť a doručiť listinný rovnopis, a kde najčastejšie dochádza k chybám.Tiež získate praktické znalosti o používaní informačných systémov, certifikátov na autorizáciu, archivácii elektronických dokumentov a o tom, ako sa pripraviť na zmenu vo vedení úradu.
Program seminára
1. Novinky v právnych predpisoch o elektronickej komunikácii: - Prehľad schválených a pripravovaných legislatívnych úprav
2. Schválené úpravy: - Stavebný zákon
- Zákon o majetku obcí
3. Pripravované legislatívne zmeny: - Revízia zákona o e-Governmente
- Novela zákona o ITVS
- Novela vyhlášky o riadení projektov a zmenových požiadaviek
- Nová vyhláška o zabezpečení prevádzky, servisu, podpory, monitoringu a hodnotení ITVS
4. Konanie v elektronickej podobe od podania po vyznačenie právoplatnosti - Prehľad legislatívnych požiadaviek a postupov pre elektronické podávanie
- Spracovanie žiadostí a rozhodnutí v elektronickom systéme
- Vyznačenie právoplatnosti elektronického rozhodnutia
5. Formálna stránka rozhodnutia, štruktúra rozhodnutia, používané formáty - Ako správne zostaviť rozhodnutie v elektronickej podobe
- Povinné a odporúčané formáty pre elektronické dokumenty
- Stručná analýza štruktúry rozhodnutí a formálnych náležitostí
6. Listinný rovnopis: tvorba, vizuál a podpisy - Tvorba listinného rovnopisu z elektronického dokumentu
- Podpisy na listinných rovnopisoch a ich právna záväznosť
- Vizuálna stránka a obsahové náležitosti listinných rozhodnutí
7. Doručovanie elektronických rozhodnutí a listinného rovnopisu - Elektronické doručovanie prostredníctvom portálu www.slovensko.sk (ÚPVS)
- Spôsoby doručovania listinných rozhodnutí
8. Technické náležitosti a postupy v rámci procesu - Technologické riešenia na zabezpečenie správneho fungovania elektronických úradných procesov
- Bezpečnostné opatrenia, autentifikácia a ochrana dát
- Workflow elektronického spracovania rozhodnutí
9. Informačné systémy a certifikáty na autorizáciu - Používanie informačných systémov vo verejnej správe
- Certifikáty na autorizáciu a elektronický podpis – ich právna záväznosť a použitie
10. Ukladanie elektronických rozhodnutí na ďalšie právne použitie - Požiadavky na dlhodobé uchovávanie elektronických dokumentov
- Archivačné systémy a prístup k dokumentom na právne použitie
11. Postup v prípade nového riaditeľa úradu - Zmeny vo vedení a ich vplyv na správu elektronických systémov a rozhodnutí
- Prechod právomocí a aktualizácia prístupových práv
12. Súvisiaca legislatíva - Prehľad zákonov a vyhlášok týkajúcich sa eGovernmentu
- Právna uznateľnosť elektronických dokumentov a ich archivácia
13. Diskusia a riešenie Vašich otázok Tešíme sa na Vašu účasť :)
Organizačné pokyny
Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu.
Technické požiadavky:
- Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tablet
- Stabilné internetové pripojenie
- Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
- Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
- Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
- V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.Informácie a technická podpora:
Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026 e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")
Cena a informácie k platbe
Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
Cena s DPH/účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
98,- EUR | SK65 1100 0000 0026 2683 3636 | 1.12.24 | 9.12.24 | 091224 | Vaše IČO | 0308 |
Časový program seminára
8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 10:30 hod.: 1. časť online seminára
10:30 - 10:45 hod.: Prestávka
10:45 - 12:00 hod.: 2. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka na obed 12:45 - 14:30 hod.: 3. časť online seminára
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.
Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke.
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.
Miesto konania seminára
Online seminár
Organizátor
EDOS-PEM s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 36287229, DIČ: 2022161768, IČ DPH: SK2022161768, IBAN: SK65 1100 0000 0026 2683 3636 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 39886/B. Firma EDOS-PEM s.r.o. je platiteľom DPH.