Individuálna účtovná závierka subjektu verejnej správy k 31.12.2023 v súlade s aktuálnou legislatívou a pripravované novely opatrení od 1.1.2024 - Zaktualizovaný seminár
Organizátor: EDOS-SMART s.r.o.
Lektor: Ing. Ladislav ZAKHAR, PhD. - spoluautor legislatívy, metodik a lektor účtovníctva štátnej správy a samosprávy, dlhoročný špecialista na účtovníctvo verejného sektora
Dátum a forma seminára: 23.11.2023 - Prezenčný seminár – Bratislava
Seminár s pánom Ing. Ladislavom Zakharom, PhD. :)
Príprava na zostavenie individuálnej účtovnej závierky - verné a pravdivé zobrazenie majetkovej a výnosovej situácie účtovnej jednotky
Prezentácia problematických oblastí a ako ich správne riešiť
Postup prác pri zostavovaní individuálnej účtovnej závierky
Seminár je určený:
- pre všetky organizácie štátnej správy a samosprávy
- rozpočtové a príspevkové organizácie štátnej správy
- štátne účelové fondy
- mestá, obce
- samosprávne kraje
- rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené mestami, obcami a vyššími územnými celkami
- profesionálne pre
- účtovníkov
- pracovníkov zodpovedných za vedenie účtovníctva, prípravu, alebo kontrolu konsolidačného balíka, zostavenie individuálnej účtovnej závierky
- pracovníkov zodpovedných za výkazníctvo a reporting
- vedúcich pracovníkov ekonomických úsekov účtovnej jednotky
- pracovníkov vykonávajúcich kontrolu v štátnej správe a samospráve
- a ďalších záujemcov o problematiku individuálnej účtovnej závierky
Obsah seminára
- oboznámiť účastníkov s procesom zostavenia individuálnej účtovnej závierky
- pripraviť sa na proces inventarizácie a tvorbu rezerv a opravných položiek
- vykonať doúčtovanie účtovných prípadov bežného účtovného obdobia
- najdôležitejšie kontroly v účtovných výkazoch a v účtovníctve pred zostavením výkazov
- ako zostaviť súvahu a výkaz ziskov a strát individuálnej účtovnej závierky a spôsob ich odovzdávania a príprava poznámok
Cieľ seminára
Nakoľko kontrolné orgány väčšinou posudzujú správnosť vedenia účtovníctva a následne účtovnú závierku zostavenú z týchto údajov, je potrebné dbať celoročne na správnosť účtovníctva a následne na správne zostavenie individuálnej účtovnej závierky.
Seminár je zameraný na zostavenie individuálnej účtovnej závierky a upriamuje pozornosť na proces inventarizácie a účtovanie koncoročných účtovných prípadov. Účtovné prípady, ktoré sa účtujú ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka sú v niektorých prípadoch tak špecifické, že ich nezaúčtovanie alebo chybné zaúčtovanie vedie k chybám v účtovných výkazoch. Pritom organizácia nesmie zabudnúť, aby zaúčtovala všetky účtovné prípady, ktoré sa týkajú bežného účtovného obdobia, aby účtovná závierka poskytovala verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva. Cieľom seminára je vysvetliť čo najviac procesov, ktoré môžu mať vplyv na individuálnu účtovnú závierku. Seminár môže slúžiť aj pre nových zamestnancov, na vnímanie vzťahov nielen pre účely individuálnej účtovnej závierky, ale aj následnej konsolidácie.Program seminára
- Pripravované novely opatrení - postupy účtovania pre štátnu správu a pre územnú samosprávu, opatrenie k individuálnej účtovnej závierke, ktoré sa použije už pri účtovnej závierke z 31.12.2023
- Individuálna účtovná závierka – v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a Opatrenia MF SR č. 25755/2007-31 v znení neskorších predpisov, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o usporiadaní, označovaní a obsahovom vymedzení položiek individuálnej účtovnej závierky, termíny a miesto jej predkladania
- Inventarizácia – overenie skutočného stavu (inventúr) a porovnanie účtovného stavu so skutočnosťou v súlade s § 29-30 zákona o účtovníctve, zaúčtovanie rozdielov zistených pri inventarizácii, odsúhlasovanie vzájomných vzťahov, tvorba rezerv a opravných položiek (K problematike inventarizácie prebiehajú samostatné semináre)
- Účtovanie špecifických prípadov a ich vykazovanie v účtovnej závierke - odvod príjmov do rozpočtu zriaďovateľa, zúčtovacie vzťahy medzi zriaďovateľom a organizáciami v zriaďovateľskej pôsobnosti (transfery), účty obstarania majetku, nevyfakturované dodávky, pohľadávky a záväzky...
- Spracovanie poznámok ako súčasti individuálnej účtovnej závierky (obsahová náplň poznámok – textová a tabuľková časť , spracovanie a predloženie poznámok)
- Diskusia a individuálne konzultácie
Organizačné pokyny
Súčasťou vzdelávacieho podujatia je
- poskytnutie študijného materiálu spracovaného lektorom v elektronickej podobe
- poskytnutie Certifikátu o absolvovaní seminára
- podávanie občerstvenia
- obed
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")
Cena a informácie k platbe
Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
Cena s DPH/účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
89,- EUR | SK65 1100 0000 0026 2683 3636 | 1.11.23 | 23.11.23 | 231123 | Vaše IČO | 0308 |
Časový program seminára
Prezencia: 8:30 - 9:00
1. Časť odborného programu: 9:00 - 10:30Prestávka: 10:30 - 10:45
2. Časť odborného programu: 10:45 - 12:00 Prestávka: 12:00 - 12:45
3. Časť odborného programu: 12:45 - 14:00
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - pracovné materiály, občerstvenie, obed, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.
Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke, alebo v hotovosti priamo na seminári. Prosíme o vyznačenie formy úhrady v záväznej prihláške v časti „forma úhrady.“
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.
Miesto konania seminára
BRATISLAVA - COOP Jednota Slovensko, Bajkalská 25, Bratislava (mapa)
Doprava:
- aktuálne informácie o dopravných spojeniach nájdete na https://imhd.sk/ba/planovac-cesty
- do kolonky „Štart“ uveďte zastávku, z ktorej cestujete
- do kolonky „Cieľ“ uveďte zastávku „Mliekárenská“
- do príslušných koloniek uveďte termín a čas cestovania
- kliknite na „vyhľadať“
- vo výsledku uvidíte vhodné dopravné spojenia a ich popis
- Zo železničnej stanice (zastávka Hlavná stanica)
- trolejbus č. 71 (smer Dolné Hony, Čiližská), výstup na zastávke Trhovisko
- na zastávke Trhovisko nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
- zo zastávky Mliekárenská pešo do budovy COOP Jednota, Bajkalská 25, Bratislava
- Z autobusovej stanice
- autobus č. 50 (smer Nové Mesto, Kukučínova), výstup na zastávke Trhovisko
- zo zastávky Trhovisko presun peso na zastávku Ružová dolina (cca 5min)
- zo zastávky Ružová dolina nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
- Parkovanie: Zdarma v priľahlých uliciach na sídlisku za budovou (podľa dostupnosti) alebo platené parkovanie pred budovou COOP Jednota (4 eurá/deň) Vjazdy na platené parkoviská sú z Bajkalskej ul. a z Pažítkovej ul.
Organizátor
EDOS-SMART, s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 50288334, DIČ: 2120264454, IBAN: SK02 1100 0000 0029 4202 6764, Číslo účtu: 2942026764/1100 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 110936/B. Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.