head-image-1.jpg head-image-2.jpg head-image-3.jpg

Správne, komplexné a prehľadné vedenie pokladničnej agendy, zmeny v hotovostných platbách od roku 2025 naviazané na DPH

Organizátor: EDOS-PEM s.r.o.
Lektor: Ing. Miriam MATISOVÁ - uznávaná odborníčka na pokladničnú agendu
Dátum a forma seminára: 05.12.2024 - Prezenčný seminár

Zmeny pri platení hotovostných faktúr v roku 2025 s dopadom na DPH, evidencie ako majú byť...
 
Nové informácie, zmeny a ich zapracovanie do aplikačnej praxe

Praktické príklady, rady, tipy a odporúčania

 uznávanou lektorkou pani Ing. Miriam Matisovou

Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam

Seminár je určený:

  • pre všetky sektory ekonomiky
  • subjekty štátnej správy - ústredné subjekty štátnej správy, štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie
  • subjekty územnej samosprávy - obce, vyššie územné celky, rozpočtové a príspevkové organizácie
  • podnikateľské subjekty
  • tretí sektor
Radi Vás privítame na seminári plnom nových informácií, praktických rád a usmernení.
 
Pani lektorka Vás oboznámi so všetkými najnovšími informáciami, novými pravidlami  a zmenami, ktoré vám napomôžu v praxi efektívnejšie spravovať pokladňu v súlade s legislatívou.
 

Úvod
 
Vedenie pokladničnej agendy predstavuje kľúčový aspekt finančného riadenia v každej firme či organizácii. S blížiacim sa rokom 2025 prichádzajú významné zmeny v legislatíve týkajúcej sa hotovostných platieb a DPH, ktoré ovplyvnia spôsob spracovania pokladničných dokladov.
 
Tento seminár poskytuje komplexný prehľad týchto zmien a ich dopadov na finančné operácie.
 
Cieľom tohto seminára je poskytnúť Vám jasný a prehľadný návod na správne a efektívne vedenie pokladničnej agendy a pripraviť Vás na nadchádzajúce zmeny v hotovostných platbách od roku 2025. Dozviete sa praktické rady a metodické postupy na zjednodušenie účtovných operácií a zabezpečenie súladu s aktuálnou legislatívou.

 Program seminára 

  • Hotovostný a bezhotovostný platobný styk v roku 2024, zmeny od roku 2025
    • Systém predprípravy pokladničných dokladov v súčinnosti s internými predpismi
    • Ostatné súvisiace evidencie s pokladničnými dokladmi, opakované hotovostné platby, možnosť zberných pokladničných dokladov, sčítacie pásky, správne vyplnenie náležitosti pokladničného dokladu
    • Zoznamy číselných symbolov a skratiek, zjednodušené účtovné daňové doklady, vyúčtovanie pokladničných operácii systémom interných dokladov
    • Kritériá pri vytváraní analytických účtov Pokladnica, podpisy pokladníkov na pokladničných dokladoch, kópie a originály dokladov, digitalizácia v účtovníctve, prepojenosť systémov v rámci kontrolného mechanizmu firmy, úradu
    • Obmedzenie nároku na odpočet DPH pri hotovostných platbách, používanie eKasy, používanie virtuálnej registračnej pokladne, autentifikačné a identifikačné dáta
  • Zákon o finančnej kontrole (Vzor - Základná finančná kontrola v súlade s § 7 zákona č. 357/2015 Z.z.). Zákon o slobodnom prístupe k informáciám, Výnos MF SR ktorým sa ustanovuje denný limit zostatku pre klientov štátnej pokladne
    • Metodické usmernenie sekcie auditu a kontroly MF SR č. MF/006646/2022-1411 k FK (finančná operácia, rozdelenie finančnej operácie, delenie na jednotlivé čiastkové sumy, preddavky)
    • Zákon o slobodnom prístupe k informáciám 211/2000 Z.z.(zverejňovanie zmlúv v Centrálnom registri zmlúv, prierezové info k uvedenej prednášanej problematike)
  • Kontrola a správnosť vedenia pokladničnej evidencie firmy
    • Zásady pre vedenie pokladničnej agendy v súčinnosti s finančným účtovníctvom
    • Označovanie a číslovanie PD, TERMINALOVÉ PLATBY cez pokladňu (správna evidencia a účtovanie terminálových platieb)
    • Prísne zúčtovateľné tlačivá a ich evidencie v účtovných jednotkách
    • Poskytnuté zálohy a ich interné zúčtovanie a evidencia, originály a kópie PD
    • Systém vrátenia hotovosti do pokladnice, preukázanie skutkovej podstaty pokladničného pohybu
    • Evidencia prísne zúčtovateľných cenín, poskytovanie záloh, preddavkov, žiadosť o poskytnutie preddavku, evidencia stravných lístkov
    • Výplata miezd cez pokladňu a všetky potrebné náležitosti k doloženiu pokladničných operácii, inventarizácia pokladne
  • Žiadanka na poskytnutie preddavku z pokladne, vzor smernice na vedenie pokladničnej agendy, preskúmanie pokladničných dokladov, oprava pokladničných dokladov, inventarizácia peňažných prostriedkov v hotovosti
  • Správna väzba hotovostnej úhrady na záväzkový či pohľadávkový režim, pokladničná kniha ako zrkadlo hotovostných platieb, vzory smerníc, poukázanie na možné chyby pri vedení pokladničnej agendy firiem a úradov...
  • Zmena limitu na platby v hotovosti od 01.07. 2023, novelizovaný zákon 394/2012 Z.z. o obmedzení platieb v hotovosti – dopad na hotovostné platby firiem, úradov v SR
    • Výnimky zo zákona o obmedzení platieb
    • Posudzovanie platby vyplývajúcej z jedného právneho vzťahu (viaceré právne vzťahy)
    • Špecifické situácie pri obmedzení platieb v hotovosti
    • Pokyn FR SR k uplatňovaniu zákona o obmedzení hotovostných platieb od 01.07. 2023
    • Pripravované zmeny v obmedzení nároku na odpočet DPH pri hotovostných faktúrach 2025
    • Kedy nevzniká povinnosť používať pokladnicu eKasa klient, kedy je potrebná eKasa pri platbe faktúry v hotovosti
  • Zníženie limitu pre možnosť vystaviť zjednodušenú faktúru z 1 000, resp. 1 600 eur na 400 eur (účinné od 01.01.2025)
  • Diskusia a riešenie Vašich problémov
K semináru získate rozsiahly pracovný materiál.

​Tešíme sa na Vašu účasť :)

Organizačné pokyny

Súčasťou vzdelávacieho podujatia je

  • poskytnutie študijného materiálu spracovaného lektorkou v elektronickej podobe
  • poskytnutie Certifikátu o absolvovaní seminára
  • podávanie občerstvenia
  • obed

Prihlásiť sa na seminár môžete

  • vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
  • vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
    • poštou
    • e-mailom
  • telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")

Cena a informácie k platbe

Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
 
Cena s DPH/účastník  IBAN Dátum splatnosti Variabilný symbol Špecifický symbol Konštantný symbol
najskôr najneskôr
92,- EUR SK65 1100 0000 0026 2683 3636 1.12.24 5.12.24 051224 Vaše IČO 0308
 

Časový program seminára

Prezencia: 8:30 - 9:00
1. Časť odborného programu: 9:00 - 10:30
Prestávka: 10:30 - 10:45
2. Časť odborného programu: 10:45 - 12:00
Prestávka na obed: 12:00 - 12:45
3. Časť odborného programu: 12:45 - 14:30
 
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - pracovné materiály, občerstvenie, obed, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.

Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke, alebo v hotovosti priamo na seminári. Prosíme o vyznačenie formy úhrady v záväznej prihláške v časti „forma úhrady.“ 
 
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
 
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
 
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.

Miesto konania seminára

BRATISLAVA - COOP Jednota Slovensko, Bajkalská 25, Bratislava (mapa)

Doprava:
  • aktuálne informácie o dopravných spojeniach nájdete na https://imhd.sk/ba/planovac-cesty
    • do kolonky „Štart“ uveďte zastávku, z ktorej cestujete
    • do kolonky „Cieľ“ uveďte zastávku „Mliekárenská“
    •  do príslušných koloniek uveďte termín a čas cestovania
    •  kliknite na „vyhľadať“
    •  vo výsledku uvidíte vhodné dopravné spojenia a ich popis
  • Zo železničnej stanice (zastávka Hlavná stanica)
    •  trolejbus č. 71 (smer Dolné Hony, Čiližská), výstup na zastávke Trhovisko
    •  na zastávke Trhovisko nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
    •  zo zastávky Mliekárenská pešo do budovy COOP Jednota, Bajkalská 25, Bratislava
  • Z autobusovej stanice
    •  autobus č. 50 (smer Nové Mesto, Kukučínova), výstup na zastávke Trhovisko
    •  zo zastávky Trhovisko presun peso na zastávku Ružová dolina (cca 5min)
    •  zo zastávky Ružová dolina nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
  • Parkovanie: Zdarma v priľahlých uliciach na sídlisku za budovou (podľa dostupnosti) alebo platené parkovanie pred budovou COOP Jednota (4 eurá/deň) Vjazdy na platené parkoviská sú z Bajkalskej ul. a z Pažítkovej ul.

Organizátor

EDOS-PEM s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 36287229, DIČ: 2022161768, IČ DPH: SK2022161768, IBAN: SK65 1100 0000 0026 2683 3636 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 39886/B. Firma EDOS-PEM s.r.o. je platiteľom DPH.


Vaša otázka
Titul / Meno / Priezvisko: *
Email: *
Vaša otázka: *