Aktuálna novela zákona o archívoch a registratúrach (účinnosť od 1. júla 2025) - Správa registratúry a archívnych dokumentov v praxi v roku 2025
Organizátor: EDOS-PEM s.r.o.
Lektor: Mgr. Mária MRIŽOVÁ, PhD. - Ministerstvo vnútra SR, spoluautorka legislatívnych zmien v oblasti správy registratúry a archívnictva
Dátum a forma seminára: 19.03.2025 - Online seminár
Aktuálne zmeny v právach a povinnostiach pôvodcov registratúry
Nová definícia registratúrneho záznamu
Zmeny a úpravy v procesoch správy dokumentov v praxi všeobecne
Transformácia registratúrnych záznamov - podmienky a realizácia
Elektronická úradná komunikácia aktuálne
Špecifické procesy spracovávania špeciálnych druhov registratúrnych záznamov
Vyraďovanie registratúrnych záznamov všeobecne, ako aj po ich transformácii
Povinná úprava registratúrnych poriadkov a registratúrnych plánov do času účinnosti zákona
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam
Seminár je určený pre:
- subjekty verejnej správy vrátane orgánov verejnej moci všetkých stupňov
- správcov registratúry
- IT zamestnancov
- manažment manažérskych systémov riadenia podľa noriem radu ISO
- interných audítorov manažérskych systémov riadenia kvality
- asistentky, sekretárky, archivárov
- zamestnancov na úseku ľudských zdrojov
- zamestnancom hospodárskych správ
- ďalších odborných zamestnancov verejnej a podnikateľskej sféry, ktorí vykonávajú administratívne činnosti
- tých, ktorí komunikujú s klientmi elektronicky, prijímajú alebo vytvárajú elektronické dokumenty alebo práve uvažujú nad zavedením elektronickej správy dokumentov
Úvod
Správa registratúry a archívnych dokumentov prechádza významnými zmenami, ktoré so sebou prináša navrhovaná novela zákona o archívoch a registratúrach, s účinnosťou od 1. júla 2025. Tento program je navrhnutý tak, aby účastníkov podrobne oboznámil s legislatívnymi úpravami a ich vplyvom na každodennú prax. Zameriava sa na riešenia, ktoré umožnia nielen splnenie nových požiadaviek, ale aj zvýšenie efektivity a prehľadnosti správy dokumentov.
Program pokrýva kľúčové témy, vrátane transformácie registratúrnych záznamov, elektronickej úradnej komunikácie a bezpečného prístupu k citlivým údajom. Prakticky orientované bloky sa zameriavajú na optimalizáciu procesov pri práci s listinnými aj elektronickými dokumentmi, implementáciu inovácií v informačných systémoch a na správne postupy pri vyraďovaní dokumentov.
Tento seminár ponúka nástroje a znalosti potrebné na zvládnutie výziev spojených s novou legislatívou, pričom kladie dôraz na praktické riešenia, jasné pravidlá a príklady z praxe. Je určený všetkým, ktorí chcú získať istotu pri správe registratúry v súlade s modernými trendmi a právnymi normami.
Program seminára
Novela zákona o archívoch a registratúrach
- Detailný prehľad zmien aktuálnej novely zákona o archívoch a registratúrach
- Dopady legislatívnych úprav na prax správy registratúry a archívnych dokumentov., povinná úprava registratúrnych poriadkov - predloženie na posúdenie a schválenie archívnemu orgánu najneskôr v máji 2025
- Transformácia registratúrnych záznamov - právne účinky, spôsoby realizácie a možnosti ďalšej správy dokumentov
- Zmeny v pravidlách správy archívnych dokumentov vrátane ich vyraďovania
- Osobitné vyraďovacie konanie ako nový spôsob vyraďovania dokumentov bez ohľadu na lehotu uloženia
Efektívna správa registratúry v praxi
Príjem, evidovanie a tvorba spisov - Praktické návody na prijímanie dokumentov, ich evidovanie a vytváranie spisov
- Najlepšie postupy, ktoré zvyšujú efektivitu a prehľadnosť správy dokumentácie
Spracovanie, distribúcia a ukladanie dokumentov - Ako efektívne organizovať spracovanie a distribúciu listinnej a elektronickej dokumentácie
- Rady pre zabezpečenie dlhodobej dostupnosti a integrity uložených dokumentov
Stanovenie procesných úkonov pri správe dokumentov - Definovanie procesov a ich implementácia do praxe
- Jasné a prehľadné nastavenie zodpovedností jednotlivých zamestnancov
Nové pravidlá pre prístup k dokumentom - Ako nastaviť prístupové práva k citlivým dokumentom
- Aktualizované pravidlá pre zabezpečenie kontrolovaného prístupu k registratúrnym záznamom
Elektronická úradná komunikácia v praxi
- Aktuálne požiadavky na elektronickú komunikáciu s klientmi a medzi orgánmi verejnej moci
- Povinnosti a pravidlá pri prijímaní a spracovávaní e-podaní
- Špecifiká elektronickej komunikácie v súlade s novelou zákona
Nové funkcionality informačných systémov na správu registratúry
- Prezentácia inovácií, ktoré informačné systémy prinášajú na zlepšenie efektivity práce
- Príklady konkrétnych funkcionalít, ktoré podporujú správu registratúrnych záznamov
- Automatizácia procesov - čo všetko je možné a ako to uľahčuje každodennú prácu
Procesy v informačných systémoch: - Detailný pohľad na procesné toky v informačných systémoch, ktoré podporujú správu registratúry
- Integrácia s inými systémami a efektívna výmena dát medzi nimi
Manipulácia s elektronickými zásielkami a registratúrnymi záznamami
- Efektívne a bezpečné metódy manipulácie s elektronickými zásielkami a dokumentmi
- Zaručenie integrity elektronických záznamov a zabezpečenie ich autenticity
- Praktické rady na prácu s veľkým množstvom elektronických dokumentov
Vyraďovanie registratúrnych záznamov po transformácii
- Elektronické predkladanie návrhov na vyradenie dokumentov
- Pravidlá a odporúčania na správne vyraďovanie dokumentov po ich transformácii
- Ako postupovať pri osobitných druhoch registratúrnych záznamov
Tvorba a správa registratúrnych záznamov a spisov
- Najlepšie praktiky pri tvorbe, organizácii a udržiavaní registratúrnych záznamov a spisov
- Zabezpečenie dlhodobej dostupnosti, integrity a prehľadnosti dokumentov
Prístup k citlivým registratúrnym záznamom a bezpečnosť dát
- Technológie a procesy na kontrolovaný prístup k citlivým záznamom
- Ako ochrániť údaje pred neoprávneným prístupom a stratou dát
- Špecifické požiadavky na ochranu údajov podľa novely zákona
Diskusia a riešenie Vašich otázok
Veríme, že tento program Vám poskytne cenné poznatky a nástroje na efektívnu správu archívov a registratúr, a že poznatky získané zo seminára prispejú k profesionálnemu a modernému spravovaniu Vašej dokumentácie.
Organizačné pokyny
Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu.
Technické požiadavky:
- Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tablet
- Stabilné internetové pripojenie
- Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
- Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
- Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
- V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.Informácie a technická podpora:
Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026 e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")
Cena a informácie k platbe
Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
Cena s DPH/účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
93,- EUR | SK65 1100 0000 0026 2683 3636 | 1.3.25 | 18.3.25 | 190325 | Vaše IČO | 0308 |
Časový program seminára
8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 10:30 hod.: 1. časť online seminára
10:30 - 10:45 hod.: Prestávka
10:45 - 12:00 hod.: 2. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka 12:45 - 14:30 hod.: 3. časť online seminára
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady. Účastnícky poplatok:
je stanovený dohodou podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Môžete ho uhradiť 2 spôsobmi - vyberte si prosím ktorý spôsob je pre Vás výhodnejší: - Pred realizáciou seminára - formou zálohovej platby. Zálohovú platbu môžete uhradiť na základe informácií uvedených v tabuľke vyššie. Pozvánka a platobné údaje v nej slúžia ako doklad ku zálohovej platbe - zálohové faktúry nevystavujeme. Po realizácii seminára Vám poskytneme vyúčtovaciu faktúru.
- Po realizácii seminára - na základe faktúry, ktorú Vám elektronicky poskytneme po realizácii seminára. Ako variabilný symbol prosím uveďte číslo faktúry.
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník. V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní. V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy. Miesto konania seminára
Online seminár
Organizátor
EDOS-PEM s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 36287229, DIČ: 2022161768, IČ DPH: SK2022161768, IBAN: SK65 1100 0000 0026 2683 3636 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 39886/B. Firma EDOS-PEM s.r.o. je platiteľom DPH.