head-image-1.jpg head-image-2.jpg head-image-3.jpg

Aktuálna novela zákona o archívoch a registratúrach (účinnosť od 1. júla 2025) - Správa registratúry a archívnych dokumentov v praxi v roku 2025

Organizátor: EDOS-PEM s.r.o.
Lektor: Mgr. Mária MRIŽOVÁ, PhD. - Ministerstvo vnútra SR, spoluautorka legislatívnych zmien v oblasti správy registratúry a archívnictva
Dátum a forma seminára: 19.03.2025 - Online seminár

Aktuálne zmeny v právach a povinnostiach pôvodcov registratúry

Nová definícia registratúrneho záznamu

Zmeny a úpravy v procesoch správy dokumentov v praxi všeobecne

Transformácia registratúrnych záznamov - podmienky a realizácia

Elektronická úradná komunikácia aktuálne

Špecifické procesy spracovávania špeciálnych druhov registratúrnych záznamov

Vyraďovanie registratúrnych záznamov všeobecne, ako aj po ich transformácii

Povinná úprava registratúrnych poriadkov a registratúrnych plánov do času účinnosti zákona

Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam


Seminár je určený pre:

  • subjekty verejnej správy vrátane orgánov verejnej moci všetkých stupňov
  • správcov registratúry
  • IT zamestnancov
  • manažment manažérskych systémov riadenia podľa noriem radu ISO
  • interných audítorov manažérskych systémov riadenia kvality
  • asistentky, sekretárky, archivárov
  • zamestnancov na úseku ľudských zdrojov
  • zamestnancom hospodárskych správ
  • ďalších odborných zamestnancov verejnej a podnikateľskej sféry, ktorí vykonávajú administratívne činnosti
  • tých, ktorí komunikujú s klientmi elektronicky, prijímajú alebo vytvárajú elektronické dokumenty alebo práve uvažujú nad zavedením elektronickej správy dokumentov

Úvod
 
Správa registratúry a archívnych dokumentov prechádza významnými zmenami, ktoré so sebou prináša navrhovaná novela zákona o archívoch a registratúrach, s účinnosťou od 1. júla 2025. Tento program je navrhnutý tak, aby účastníkov podrobne oboznámil s legislatívnymi úpravami a ich vplyvom na každodennú prax. Zameriava sa na riešenia, ktoré umožnia nielen splnenie nových požiadaviek, ale aj zvýšenie efektivity a prehľadnosti správy dokumentov.

Program pokrýva kľúčové témy, vrátane transformácie registratúrnych záznamov, elektronickej úradnej komunikácie a bezpečného prístupu k citlivým údajom. Prakticky orientované bloky sa zameriavajú na optimalizáciu procesov pri práci s listinnými aj elektronickými dokumentmi, implementáciu inovácií v informačných systémoch a na správne postupy pri vyraďovaní dokumentov.

Tento seminár ponúka nástroje a znalosti potrebné na zvládnutie výziev spojených s novou legislatívou, pričom kladie dôraz na praktické riešenia, jasné pravidlá a príklady z praxe. Je určený všetkým, ktorí chcú získať istotu pri správe registratúry v súlade s modernými trendmi a právnymi normami.

Program seminára

Novela zákona o archívoch a registratúrach
  • Detailný prehľad zmien aktuálnej novely zákona o archívoch a registratúrach
  • Dopady legislatívnych úprav na prax správy registratúry a archívnych dokumentov., povinná úprava registratúrnych poriadkov - predloženie na posúdenie a schválenie archívnemu orgánu najneskôr v máji 2025
  • Transformácia registratúrnych záznamov - právne účinky, spôsoby realizácie a možnosti ďalšej správy dokumentov
  • Zmeny v pravidlách správy archívnych dokumentov vrátane ich vyraďovania
  • Osobitné vyraďovacie konanie ako nový spôsob vyraďovania dokumentov bez ohľadu na lehotu uloženia
Efektívna správa registratúry v praxi

Príjem, evidovanie a tvorba spisov
  • Praktické návody na prijímanie dokumentov, ich evidovanie a vytváranie spisov
  • Najlepšie postupy, ktoré zvyšujú efektivitu a prehľadnosť správy dokumentácie
Spracovanie, distribúcia a ukladanie dokumentov
  • Ako efektívne organizovať spracovanie a distribúciu listinnej a elektronickej dokumentácie
  • Rady pre zabezpečenie dlhodobej dostupnosti a integrity uložených dokumentov
Stanovenie procesných úkonov pri správe dokumentov
  • Definovanie procesov a ich implementácia do praxe
  • Jasné a prehľadné nastavenie zodpovedností jednotlivých zamestnancov
Nové pravidlá pre prístup k dokumentom
  • Ako nastaviť prístupové práva k citlivým dokumentom
  • Aktualizované pravidlá pre zabezpečenie kontrolovaného prístupu k registratúrnym záznamom
Elektronická úradná komunikácia v praxi
  • Aktuálne požiadavky na elektronickú komunikáciu s klientmi a medzi orgánmi verejnej moci
  • Povinnosti a pravidlá pri prijímaní a spracovávaní e-podaní
  • Špecifiká elektronickej komunikácie v súlade s novelou zákona
Nové funkcionality informačných systémov na správu registratúry
  • Prezentácia inovácií, ktoré informačné systémy prinášajú na zlepšenie efektivity práce
  • Príklady konkrétnych funkcionalít, ktoré podporujú správu registratúrnych záznamov
  • Automatizácia procesov - čo všetko je možné a ako to uľahčuje každodennú prácu
Procesy v informačných systémoch:
  • Detailný pohľad na procesné toky v informačných systémoch, ktoré podporujú správu registratúry
  • Integrácia s inými systémami a efektívna výmena dát medzi nimi
Manipulácia s elektronickými zásielkami a registratúrnymi záznamami
  • Efektívne a bezpečné metódy manipulácie s elektronickými zásielkami a dokumentmi
  • Zaručenie integrity elektronických záznamov a zabezpečenie ich autenticity
  • Praktické rady na prácu s veľkým množstvom elektronických dokumentov
Vyraďovanie registratúrnych záznamov po transformácii
  • Elektronické predkladanie návrhov na vyradenie dokumentov
  • Pravidlá a odporúčania na správne vyraďovanie dokumentov po ich transformácii
  • Ako postupovať pri osobitných druhoch registratúrnych záznamov
Tvorba a správa registratúrnych záznamov a spisov
  • Najlepšie praktiky pri tvorbe, organizácii a udržiavaní registratúrnych záznamov a spisov
  • Zabezpečenie dlhodobej dostupnosti, integrity a prehľadnosti dokumentov
Prístup k citlivým registratúrnym záznamom a bezpečnosť dát
  • Technológie a procesy na kontrolovaný prístup k citlivým záznamom
  • Ako ochrániť údaje pred neoprávneným prístupom a stratou dát
  • Špecifické požiadavky na ochranu údajov podľa novely zákona
Diskusia a riešenie Vašich otázok
 
Veríme, že tento program Vám poskytne cenné poznatky a nástroje na efektívnu správu archívov a registratúr, a že poznatky získané zo seminára  prispejú k profesionálnemu a modernému spravovaniu Vašej dokumentácie.

Organizačné pokyny

Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu. 

Technické požiadavky:

  • Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tablet
  • Stabilné internetové pripojenie
  • Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
  • Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
  • Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
  • V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
​Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.

Informácie a technická podpora:

Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026  e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk  

Prihlásiť sa na seminár môžete

  • vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
  • vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
    • poštou
    • e-mailom
  • telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")

Cena a informácie k platbe

Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
 
Cena s DPH/účastník  IBAN Dátum splatnosti Variabilný symbol Špecifický symbol Konštantný symbol
najskôr najneskôr
93,- EUR SK65 1100 0000 0026 2683 3636 1.3.25 18.3.25 190325 Vaše IČO 0308
 

Časový program seminára

8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti
8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 10:30 hod.:  1. časť online seminára 
10:30 - 10:45 hod.:  Prestávka
10:45 - 12:00 hod.: 2. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka
12:45 - 14:30 hod.: 3. časť online seminára
 
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady. 

Účastnícky poplatokje stanovený dohodou podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Môžete ho uhradiť 2 spôsobmi - vyberte si prosím ktorý spôsob je pre Vás výhodnejší:
  1. Pred realizáciou seminára - formou zálohovej platby.  Zálohovú platbu môžete uhradiť na základe informácií uvedených v tabuľke vyššie. Pozvánka a platobné údaje v nej slúžia ako doklad ku zálohovej platbe - zálohové faktúry nevystavujeme. Po realizácii seminára Vám poskytneme vyúčtovaciu faktúru.
  2. Po realizácii seminára - na základe faktúry, ktorú Vám elektronicky poskytneme po realizácii seminára. Ako variabilný symbol prosím uveďte číslo faktúry.
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
 
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
 
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.

Miesto konania seminára

Online seminár

Organizátor

EDOS-PEM s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 36287229, DIČ: 2022161768, IČ DPH: SK2022161768, IBAN: SK65 1100 0000 0026 2683 3636 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 39886/B. Firma EDOS-PEM s.r.o. je platiteľom DPH.


Vaša otázka
Titul / Meno / Priezvisko: *
Email: *
Vaša otázka: *