Rozvrhovanie pracovného času, dovolenka, prekážky v práci v roku 2025 - Aktuálne novely Zákonníka práce
Organizátor: EDOS-SMART s.r.o.
Lektor: JUDr. Zdeňka DVORANOVÁ - pôsobí ako právnička, je špecialistkou na pracovné právo, sociálne zabezpečenie, kolektívne vyjednávanie a kolektívne pracovné právo, s dlhoročnou praxou v tejto oblasti
Dátum a forma seminára: 23.04.2025 - Online seminár
Ako správne rozvrhovať pracovný čas
Dovolenka, prekážky v práci
Najčastejšie sporné otázky
Praktické rady, tipy a odporúčania
uznávanou lektorkou JUDr. Zdeňkou Dvoranovou
Seminár + diskusia + konzultačné stretnutie
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam
Zárukou kvality poskytnutých informácií na seminári je vysoká odbornosť pani lektorky:
- Lektorka pôsobí ako právnička, špecialistka na pracovné právo, kolektívne vyjednávanie a kolektívne pracovné právo, sociálne zabezpečenie s dlhoročnou praxou v tejto oblasti.
- Pracovala ako právnik - expert v oblasti pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia.
- V rokoch 1991 až 2006 bola vedená na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Bratislava a vykonávala činnosť sprostredkovateľa a rozhodcu na riešenie kolektívnych sporov podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní.
- V súčasnosti vykonáva lektorskú a poradenskú činnosť. Patrí medzi vyhľadávané lektorky.
Seminár je určený:
zamestnávateľom verejného a súkromného sektora, a to:
- vedúcim zamestnancom a zamestnancom osobných úradov
- vedúcim zamestnancom a zamestnancom personálneho oddelenia
- vedúcim zamestnancom a zamestnancom oddelení ľudských zdrojov
- riaditeľom, právnikom, konateľom spoločností, mzdárom
- zástupcom zamestnancov
- pre všetkých, ktorí realizujú personálnu prácu v praxi v rámci existujúcich pracovne právnych vzťahoch
- záujemcom o problematiku pracovno-právnych vzťahov
Cieľ seminára:
Podmienky pri rozvrhovaní pracovného času a jeho evidencii, nadčasovej práci, ochrane osobných údajov, ako aj evidencii nadčasov, nočnej práce, pracovnej pohotovosti...dovolenky a prekážok v práci a ďalšie dôležité otázky pracovnoprávnych predpisov musí ovládať každý zamestnávateľ.
Cieľom seminára je:
- oboznámiť Vás s aktuálnymi a schválenými zmenami v pracovnoprávnych predpisoch
- ozrejmiť Vám najčastejšie problémy pri evidencii pracovného času, nariaďovaní práce nadčas, vo sviatok, pracovnej pohotovosti
- oboznámiť Vás s pravidlami evidencie pracovného času a jeho rozvrhovania, novinkami a zmenami v Zákonníku práce v roku 2025
Chýbať nebudú praktické rady a tipy :)
Program - Zmeny a novinky v pracovnoprávnych predpisoch
- Rozdiel medzi evidenciou dochádzky a pracovného času
- Zástupcovia zamestnancov a ich úloha v oblasti pracovného času
- Obsah a forma vedenia evidencie, súčinnosť zamestnancov, pracovný poriadok
- Evidencia a osobné údaje
- Pracovný čas, doba odpočinku, pracovná cesta
- Rozvrh pracovných zmien, prevádzkové režimy
- Prestávka alebo primeraný čas na odpočinok a jedenie
- Domácka práca
- Pružný pracovný čas
- Práca nadčas, pracovná pohotovosť, sviatok
- Nočná práca, zamestnanec pracujúci v noci, nočná zmena
- Mzdové zvýhodnenia
- Evidencia pracovného času dohodárov, agentúrnych zamestnancov
- Všetko o dovolenke
- Dovolenka za kalendárny rok, nárok na dovolenku za kalendárny rok, na pomernú časť dovolenky za kalendárny rok
- Nárok na dovolenku za odpracované dni
- Výmera dovolenky
- Dovolenka zamestnanca s nerovnomerne rozvrhnutým pracovným časom, zamestnanca s pružným pracovným časom (dĺžka dňa dovolenky)
- Prechod na kratší pracovný čas a prechod na iný rozvrh pracovných zmien
- Krátenie dovolenky
- Určenie čerpania dovolenky, hromadné čerpanie dovolenky, zákaz určenia čerpania dovolenky, prerušenie (čerpania) dovolenky, čerpanie dovolenky a sviatok
- Určenie čerpania dovolenky zamestnancom
- Náhrada mzdy za vyčerpanú dovolenku
- Prekážky v práci na strane zamestnanca
- Obligatórnosť a fakultatívnosť poskytnutia pracovného voľna
- Delenie prekážok v práci na strane zamestnanca
- Prekážky v práci z dôvodu všeobecného záujmu, iný úkon vo všeobecnom záujme
- Dôležité osobné prekážky v práci
- Dočasná pracovná neschopnosť zamestnanca pre chorobu alebo úraz
- Oznamovanie prekážky v práci zamestnávateľovi, preukazovanie prekážky v práci, Ochrana zamestnanca počas dočasnej pracovnej neschopnosti
- Vyšetrenie alebo ošetrenie zamestnanca v zdravotníckom zariadení
- Sprevádzanie rodinného príslušníka do zdravotníckeho zariadenia
- Vyhľadanie nového miesta pred skončením pracovného pomeru, ďalšie pracovné voľno z dôvodu dôležitých osobných prekážok
- Výpočet jedného dňa pre účely dôležitých osobných prekážok v práci
- Dočasné prerušenie výkonu práce, neospravedlnená prekážka v práci
- Prekážky v práci na strane zamestnávateľa
- Prestoje
- Iné prekážky v práci na strane zamestnávateľa
- Skrátená práca
- Vážne prevádzkové dôvody
- Súdne rozhodnutia
- Diskusia a riešenie Vašich otázok
Konzultácie Vašich konkrétnych otázok sú už tradične súčasťou našich seminárov.
Program seminára bude vždy ku termínu seminára aktualizovaný :)
Tešíme sa na Vašu účasť :)
Organizačné pokyny
Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu.
Technické požiadavky:
- Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tableta
- Stabilné internetové pripojenie
- Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
- Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
- Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
- V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.Informácie a technická podpora:
Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026 e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")Časový program seminára
8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 10:30 hod.: 1. časť online seminára
10:30 - 10:45 hod.: Prestávka
10:45 - 12:00 hod.: 2. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka 12:45 - 14:30 hod.: 3. časť online seminára
Cena a informácie k platbe
Účastnícky poplatok: je stanovený dohodou podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Môžete ho uhradiť 2 spôsobmi - vyberte si prosím ktorý spôsob je pre Vás výhodnejší:
1. Pred realizáciou seminára - formou zálohovej platby. Zálohovú platbu môžete uhradiť na základe informácií uvedených v tabuľke nižšie. Pozvánka a platobné údaje v nej slúžia ako doklad ku zálohovej platbe - zálohové faktúry nevystavujeme. Po realizácii seminára Vám poskytneme vyúčtovaciu faktúru.
Cena / účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
99,- EUR | SK02 1100 0000 0029 4202 6764 | 1.4.25 | 22.4.25 | 230425 | Vaše IČO | 0308 |
2. Po realizácii seminára - na základe faktúry, ktorú Vám elektronicky poskytneme po realizácii seminára. Ako variabilný symbol prosím uveďte číslo faktúry.
Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.
Miesto konania seminára
Online seminár
Organizátor
EDOS-SMART, s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 50288334, DIČ: 2120264454, IBAN: SK02 1100 0000 0029 4202 6764, Číslo účtu: 2942026764/1100 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 110936/B. Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.