head-image-1.jpg head-image-2.jpg head-image-3.jpg

Rozvrhovanie pracovného času, dovolenka, prekážky v práci v roku 2025 - Aktuálne novely Zákonníka práce

Organizátor: EDOS-SMART s.r.o.
Lektor: JUDr. Zdeňka DVORANOVÁ - pôsobí ako právnička, je špecialistkou na pracovné právo, sociálne zabezpečenie, kolektívne vyjednávanie a kolektívne pracovné právo, s dlhoročnou praxou v tejto oblasti
Dátum a forma seminára: 23.04.2025 - Online seminár

Ako správne rozvrhovať pracovný čas

Dovolenka, prekážky v práci

Najčastejšie sporné otázky


Praktické rady, tipy a odporúčania
 
 uznávanou lektorkou JUDr. Zdeňkou Dvoranovou
 
Seminár + diskusia + konzultačné stretnutie
 
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam


Zárukou kvality poskytnutých informácií na seminári je vysoká odbornosť pani lektorky:

  • Lektorka pôsobí ako právnička, špecialistka na pracovné právo, kolektívne vyjednávanie a kolektívne pracovné právo, sociálne zabezpečenie s dlhoročnou praxou v tejto oblasti.
  • Pracovala ako právnik - expert v oblasti pracovného práva  a práva sociálneho zabezpečenia.
  • V rokoch 1991 až 2006 bola vedená na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Bratislava a vykonávala činnosť  sprostredkovateľa a rozhodcu na riešenie kolektívnych sporov podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní.
  • V súčasnosti vykonáva lektorskú a poradenskú činnosť. Patrí medzi vyhľadávané lektorky.

Seminár je určený:

zamestnávateľom verejného a súkromného sektora,  a to:
  • vedúcim zamestnancom a zamestnancom osobných úradov
  • vedúcim zamestnancom a zamestnancom personálneho oddelenia
  • vedúcim zamestnancom a zamestnancom oddelení ľudských zdrojov
  • riaditeľom, právnikom, konateľom spoločností, mzdárom
  • zástupcom zamestnancov
  • pre všetkých, ktorí realizujú personálnu prácu v praxi v rámci existujúcich pracovne právnych vzťahoch
  • záujemcom o problematiku pracovno-právnych vzťahov

Cieľ seminára: 
 
Podmienky pri rozvrhovaní pracovného času a jeho evidencii, nadčasovej práci, ochrane osobných údajov, ako aj evidencii nadčasov, nočnej práce, pracovnej pohotovosti...dovolenky a prekážok v práci a ďalšie dôležité otázky pracovnoprávnych predpisov musí ovládať každý zamestnávateľ.
 
Cieľom seminára je:
  • oboznámiť Vás s aktuálnymi  a schválenými zmenami v pracovnoprávnych predpisoch
  • ozrejmiť Vám najčastejšie problémy pri evidencii pracovného času, nariaďovaní práce nadčas, vo sviatok, pracovnej pohotovosti
  • oboznámiť Vás s pravidlami evidencie pracovného času a jeho rozvrhovania, novinkami a zmenami v Zákonníku práce v roku 2025
Chýbať nebudú praktické rady a tipy :)
 
Program 
  • Zmeny a novinky v pracovnoprávnych predpisoch 
  • Rozdiel medzi evidenciou dochádzky a pracovného času
  • Zástupcovia zamestnancov a ich úloha v oblasti pracovného času
  • Obsah a forma vedenia evidencie, súčinnosť zamestnancov, pracovný poriadok
  • Evidencia a osobné údaje
  • Pracovný čas, doba odpočinku, pracovná cesta
  • Rozvrh pracovných zmien, prevádzkové režimy
  • Prestávka alebo primeraný čas na odpočinok a jedenie
  • Domácka práca
  • Pružný pracovný čas
  • Práca nadčas, pracovná pohotovosť, sviatok
  • Nočná práca, zamestnanec pracujúci v noci, nočná zmena
  • Mzdové zvýhodnenia
  • Evidencia pracovného času dohodárov, agentúrnych zamestnancov
  • Všetko o dovolenke
  • Dovolenka za kalendárny rok, nárok na dovolenku za kalendárny rok, na pomernú časť dovolenky za kalendárny rok
  • Nárok na dovolenku za odpracované dni
  • Výmera dovolenky
  • Dovolenka zamestnanca s nerovnomerne rozvrhnutým pracovným časom, zamestnanca s pružným pracovným časom (dĺžka dňa dovolenky)
  • Prechod na kratší pracovný čas a prechod na iný rozvrh pracovných zmien
  • Krátenie dovolenky
  • Určenie čerpania dovolenky, hromadné čerpanie dovolenky, zákaz určenia čerpania dovolenky,  prerušenie (čerpania) dovolenky, čerpanie dovolenky a sviatok
  • Určenie čerpania dovolenky zamestnancom
  • Náhrada mzdy za vyčerpanú dovolenku
  • Prekážky v práci na strane zamestnanca
  • Obligatórnosť a fakultatívnosť poskytnutia pracovného voľna
  • Delenie prekážok v práci na strane zamestnanca
  • Prekážky v práci z dôvodu všeobecného záujmu, iný úkon vo všeobecnom záujme
  • Dôležité osobné prekážky v práci
  • Dočasná pracovná neschopnosť zamestnanca pre chorobu alebo úraz
  • Oznamovanie prekážky v práci zamestnávateľovi, preukazovanie prekážky v práci, Ochrana zamestnanca počas dočasnej pracovnej neschopnosti
  • Vyšetrenie alebo ošetrenie zamestnanca v zdravotníckom zariadení
  • Sprevádzanie rodinného príslušníka do zdravotníckeho zariadenia
  • Vyhľadanie nového miesta pred skončením pracovného pomeru, ďalšie pracovné voľno z dôvodu dôležitých osobných prekážok
  • Výpočet jedného dňa pre účely dôležitých osobných prekážok v práci
  • Dočasné prerušenie výkonu práce, neospravedlnená prekážka v práci
  • Prekážky v práci na strane zamestnávateľa
  • Prestoje
  • Iné prekážky v práci na strane zamestnávateľa
  • Skrátená práca
  • Vážne prevádzkové dôvody
  • Súdne rozhodnutia
  • Diskusia a riešenie Vašich otázok
Konzultácie Vašich konkrétnych otázok sú už tradične súčasťou našich seminárov.

Program seminára bude vždy ku termínu seminára aktualizovaný :)

 
​Tešíme sa na Vašu účasť :)

Organizačné pokyny

Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu. 

Technické požiadavky:

  • Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tableta
  • Stabilné internetové pripojenie
  • Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
  • Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
  • Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
  • V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
​Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.

Informácie a technická podpora:

Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026  e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk  

Prihlásiť sa na seminár môžete

  • vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
  • vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
    • poštou
    • e-mailom
  • telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")

Časový program seminára

8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti
8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 10:30 hod.:  1. časť online seminára 
10:30 - 10:45 hod.:  Prestávka
10:45 - 12:00 hod.: 2. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka
12:45 - 14:30 hod.: 3. časť online seminára

Cena a informácie k platbe

Účastnícky poplatokje stanovený dohodou podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Môžete ho uhradiť 2 spôsobmi - vyberte si prosím ktorý spôsob je pre Vás výhodnejší:

1. Pred realizáciou seminára - formou zálohovej platby.  Zálohovú platbu môžete uhradiť na základe informácií uvedených v tabuľke nižšie. Pozvánka a platobné údaje v nej slúžia ako doklad ku zálohovej platbe - zálohové faktúry nevystavujeme. Po realizácii seminára Vám poskytneme vyúčtovaciu faktúru.
 
Cena / účastník IBAN Dátum splatnosti Variabilný symbol Špecifický symbol Konštantný symbol
najskôr najneskôr
99,- EUR SK02 1100 0000 0029 4202 6764 1.4.25 22.4.25 230425 Vaše IČO 0308
 

2. Po realizácii seminára - na základe faktúry, ktorú Vám elektronicky poskytneme po realizácii seminára. Ako variabilný symbol prosím uveďte číslo faktúry.

Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH. 

V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady. 

Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
 
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
 
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.

Miesto konania seminára

Online seminár

Organizátor

EDOS-SMART, s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 50288334, DIČ: 2120264454, IBAN: SK02 1100 0000 0029 4202 6764, Číslo účtu: 2942026764/1100 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 110936/B. Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.


Vaša otázka
Titul / Meno / Priezvisko: *
Email: *
Vaša otázka: *