head-image-1.jpg head-image-2.jpg head-image-3.jpg

Zákon o sťažnostiach a jeho aplikačné postupy v praxi

Organizátor: EDOS-SMART s.r.o.
Lektor: JUDr. Draga INOVECKÁ - odborníčka v oblasti kontroly v štátnej správe a sťažností
Dátum a forma seminára: 25.03.2025 - Online seminár

Upozornenia, rady, tipy a odporúčania

uznávanou lektorkou JUDr. Dragou Inoveckou

Zárukou kvality poskytnutých informácií na seminári je vysoká odbornosť pani lektorky:

  • Pani lektorka má dlhoročnú prax na ústrednom orgáne štátnej správy pre kontrolu plnenia úloh v štátnej správe a kontrolu vybavovania sťažností a petícií Táto práca jej poskytla bohaté skúsenosti s aplikáciou právnych predpisov v tejto oblasti
  • Osobne participovala na príprave zákona o kontrole v štátnej správe a zákona o sťažnostiach
  • Má bohaté, viac než 25-ročné skúsenosti s lektorskou činnosťou

Seminár je určený:

  • pre pracovníkov orgánov verejnej správy v zmysle zákona o sťažnostiach - orgánov štátnej správy (ústrednej štátnej správy a miestnej štátnej správy)
  • územnej samosprávy
  • ďalších orgánov, mimo orgánov verejnej správy, ktoré nemajú problematiku sťažností upravenú vlastným predpisom
​Téma seminára môže byť zaujímavá  aj pre tých, ktorí sa domnievajú, že ich práva alebo právom chránené záujmy boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy (sťažovateľov) a chcú sa na týchto orgánoch domáhať nápravy.

Úvod:

Zákon o sťažnostiach predstavuje dôležitý právny nástroj na ochranu práv osôb a zabezpečenie transparentnosti pri riešení sťažností v rôznych organizáciách a inštitúciách. Jeho správna aplikácia je kľúčová pre efektívne vybavovanie sťažností a predchádzanie právnym komplikáciám. Tento seminár je navrhnutý tak, aby poskytol odborný prehľad o zákone o sťažnostiach, vysvetlil jednotlivé ustanovenia a zmeny, a ponúkol praktické rady na jeho aplikáciu v praxi

Cieľom seminára je:

poskytnúť Vám komplexné informácie o zákone o sťažnostiach, vrátane legislatívnych zmien. Seminár sa zameriava na zlepšenie praktických zručností potrebných na správnu aplikáciu zákona, upozornenie na často sa opakujúce chyby a problémy pri jeho aplikácii, a zároveň poskytne priestor na diskusiu a riešenie Vašich konkrétnych otázok.
Dôraz bude kladený na praktické rady a postupy, ktoré môžu byť okamžite využité v každodennej praxi

Program seminára:

  • Prehľad o vzniku a legislatívnych zmenách zákona o sťažnostiach
    • Historický vývoj legislatívy v oblasti riešenia sťažností
    • Spoločenské a právne dôvody vedúce k prijatiu zákona o sťažnostiach
    • Miesto zákona o sťažnostiach v právnom systéme Slovenskej republiky
  • Podrobný výklad jednotlivých ustanovení zákona o sťažnostiach
    • Členenie zákona – systematické usporiadanie
    • Analýza základných pojmov - orgán verejnej správy, sťažnosť, sťažovateľ, príslušnosť na vybavenie zákona
    • Povinnosti orgánov pri prijímaní sťažností:
      •  povinnosť prijať sťažnosť
      •  evidencia sťažností
      •  postup pri podaniach, označených ako sťažnosť, ktoré sťažnosťou nie sú
      •  príslušnosť na vybavenie sťažnosti
      •  riešenie nepríslušnosti na vybavenie sťažnosti
      •  postúpenie sťažnosti  
      • pridelenie na vybavenie sťažnosti
      •  spolupráca so sťažovateľom, súčinnosť orgánov verejnej správy
    • Postupy riešenia sťažností:
      • lehota na vybavenie sťažnosti, jej predĺženie
      • vyžiadanie spolupráce, súčinnosti
      •  prešetrenie sťažnosti
      • postup pri prešetrovaní sťažnosti  
      • opakované sťažnosti a sťažnosti proti vybaveniu predchádzajúcej sťažnosti
      • odloženie sťažnosti
      •  výsledný materiál z prešetrovania sťažnosti
      •  vybavenie sťažnosti (oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti,   prekontrolovania opakovanej sťažnosti, oznámenia o odložení sťažnosti)
      •  opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov
  •  Poukázanie na často sa opakujúce aplikačné nedostatky pri
    • posudzovaní podania - či je alebo nie je sťažnosťou
    • určení príslušnosti na vybavenie sťažnosti
    • odložení sťažnosti
    • určení príslušnosti na vybavenie opakovanej sťažnosti a sťažnosti proti vybaveniu sťažnosti
  • Praktické postupy pri aplikácii zákona o sťažnostiach
    • príklady z praxe: reálne prípady, kde došlo k aplikačným chybám
    • metodická pomoc pri riešení problémov aplikačnej praxe
  • Odpovede na otázky a diskusia
    • interaktívna časť,  priestor pre kladenie otázok od účastníkov
    • riešenie konkrétnych problémov a otázok z praxe účastníkov
Konzultácie Vašich konkrétnych otázok sú už tradične súčasťou našich seminárov.
 
​Tešíme sa na Vašu účasť :)

Organizačné pokyny

Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť pani lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu. 

Taechnické požiadavky:

  • Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tablet
  • Stabilné internetové pripojenie
  • Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
  • Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
  • Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
  • V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
​Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.

Informácie a technická podpora:

Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026  e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk  

Prihlásiť sa na seminár môžete

  • vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
  • vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
    • poštou
    • e-mailom
  • telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")

Cena a informácie k platbe

Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
 
Cena / účastník IBAN Dátum splatnosti Variabilný symbol Špecifický symbol Konštantný symbol
najskôr najneskôr
96,- EUR SK02 1100 0000 0029 4202 6764 1.3.25 25.3.25 250325 Vaše IČO 0308
 

Časový program seminára

8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti
8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 13:00 hod.:  Otvorenie seminára a prednáška s diskusiou
 
Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH. 

V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady. 
 
Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke.

Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
 
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
 
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.

Miesto konania seminára

Organizátor

EDOS-SMART, s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 50288334, DIČ: 2120264454, IBAN: SK02 1100 0000 0029 4202 6764, Číslo účtu: 2942026764/1100 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 110936/B. Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.


Vaša otázka
Titul / Meno / Priezvisko: *
Email: *
Vaša otázka: *