Aktuálna novela zákona o archívoch a registratúrach (účinnosť od 1. júla 2025) - Správa registratúry a archívnych dokumentov v praxi v roku 2025
Organizátor: EDOS-SMART s.r.o.
Lektor: Mgr. Mária MRIŽOVÁ, PhD. - Ministerstvo vnútra SR, spoluautorka legislatívnych zmien v oblasti správy registratúry a archívnictva
Dátum a forma seminára: 29.01.2025 - Prezenčný seminár
Aktuálne zmeny v právach a povinnostiach pôvodcov registratúry
Nová definícia registratúrneho záznamu
Zmeny a úpravy v procesoch správy dokumentov v praxi všeobecne
Transformácia registratúrnych záznamov - podmienky a realizácia
Elektronická úradná komunikácia aktuálne
Špecifické procesy spracovávania špeciálnych druhov registratúrnych záznamov
Vyraďovanie registratúrnych záznamov všeobecne, ako aj po ich transformácii
Povinná úprava registratúrnych poriadkov a registratúrnych plánov do času účinnosti zákona
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam
Seminár je určený pre:
- subjekty verejnej správy vrátane orgánov verejnej moci všetkých stupňov
- správcov registratúry
- IT zamestnancov
- manažment manažérskych systémov riadenia podľa noriem radu ISO
- interných audítorov manažérskych systémov riadenia kvality
- asistentky, sekretárky, archivárov
- zamestnancov na úseku ľudských zdrojov
- zamestnancom hospodárskych správ
- ďalších odborných zamestnancov verejnej a podnikateľskej sféry, ktorí vykonávajú administratívne činnosti
- tých, ktorí komunikujú s klientmi elektronicky, prijímajú alebo vytvárajú elektronické dokumenty alebo práve uvažujú nad zavedením elektronickej správy dokumentov
Úvod
Správa registratúry a archívnych dokumentov prechádza významnými zmenami, ktoré so sebou prináša navrhovaná novela zákona o archívoch a registratúrach, s plánovanou účinnosťou od 1. apríla 2025. Tento program je navrhnutý tak, aby účastníkov podrobne oboznámil s legislatívnymi úpravami a ich vplyvom na každodennú prax. Zameriava sa na riešenia, ktoré umožnia nielen splnenie nových požiadaviek, ale aj zvýšenie efektivity a prehľadnosti správy dokumentov.
Program pokrýva kľúčové témy, vrátane transformácie registratúrnych záznamov, elektronickej úradnej komunikácie a bezpečného prístupu k citlivým údajom. Prakticky orientované bloky sa zameriavajú na optimalizáciu procesov pri práci s listinnými aj elektronickými dokumentmi, implementáciu inovácií v informačných systémoch a na správne postupy pri vyraďovaní dokumentov.
Tento seminár ponúka nástroje a znalosti potrebné na zvládnutie výziev spojených s novou legislatívou, pričom kladie dôraz na praktické riešenia, jasné pravidlá a príklady z praxe. Je určený všetkým, ktorí chcú získať istotu pri správe registratúry v súlade s modernými trendmi a právnymi normami.
Program seminára
Novela zákona o archívoch a registratúrach
- Detailný prehľad zmien aktuálnej novely zákona o archívoch a registratúrach
- Dopady legislatívnych úprav na prax správy registratúry a archívnych dokumentov., povinná úprava registratúrnych poriadkov – predloženie na posúdenie a schválenie archívnemu orgánu najneskôr v máji 2025
- Transformácia registratúrnych záznamov - právne účinky, spôsoby realizácie a možnosti ďalšej správy dokumentov
- Zmeny v pravidlách správy archívnych dokumentov vrátane ich vyraďovania
- Osobitné vyraďovacie konanie ako nový spôsob vyraďovania dokumentov bez ohľadu na lehotu uloženia
Efektívna správa registratúry v praxi
Príjem, evidovanie a tvorba spisov - Praktické návody na prijímanie dokumentov, ich evidovanie a vytváranie spisov
- Najlepšie postupy, ktoré zvyšujú efektivitu a prehľadnosť správy dokumentácie
Spracovanie, distribúcia a ukladanie dokumentov - Ako efektívne organizovať spracovanie a distribúciu listinnej a elektronickej dokumentácie
- Rady pre zabezpečenie dlhodobej dostupnosti a integrity uložených dokumentov
Stanovenie procesných úkonov pri správe dokumentov - Definovanie procesov a ich implementácia do praxe
- Jasné a prehľadné nastavenie zodpovedností jednotlivých zamestnancov
Nové pravidlá pre prístup k dokumentom - Ako nastaviť prístupové práva k citlivým dokumentom
- Aktualizované pravidlá pre zabezpečenie kontrolovaného prístupu k registratúrnym záznamom
Elektronická úradná komunikácia v praxi
- Aktuálne požiadavky na elektronickú komunikáciu s klientmi a medzi orgánmi verejnej moci
- Povinnosti a pravidlá pri prijímaní a spracovávaní e-podaní
- Špecifiká elektronickej komunikácie v súlade s novelou zákona
Nové funkcionality informačných systémov na správu registratúry
- Prezentácia inovácií, ktoré informačné systémy prinášajú na zlepšenie efektivity práce
- Príklady konkrétnych funkcionalít, ktoré podporujú správu registratúrnych záznamov
- Automatizácia procesov - čo všetko je možné a ako to uľahčuje každodennú prácu
Procesy v informačných systémoch: - Detailný pohľad na procesné toky v informačných systémoch, ktoré podporujú správu registratúry
- Integrácia s inými systémami a efektívna výmena dát medzi nimi
Manipulácia s elektronickými zásielkami a registratúrnymi záznamami
- Efektívne a bezpečné metódy manipulácie s elektronickými zásielkami a dokumentmi
- Zaručenie integrity elektronických záznamov a zabezpečenie ich autenticity
- Praktické rady na prácu s veľkým množstvom elektronických dokumentov
Vyraďovanie registratúrnych záznamov po transformácii
- Elektronické predkladanie návrhov na vyradenie dokumentov
- Pravidlá a odporúčania na správne vyraďovanie dokumentov po ich transformácii
- Ako postupovať pri osobitných druhoch registratúrnych záznamov
Tvorba a správa registratúrnych záznamov a spisov
- Najlepšie praktiky pri tvorbe, organizácii a udržiavaní registratúrnych záznamov a spisov
- Zabezpečenie dlhodobej dostupnosti, integrity a prehľadnosti dokumentov
Prístup k citlivým registratúrnym záznamom a bezpečnosť dát
- Technológie a procesy na kontrolovaný prístup k citlivým záznamom
- Ako ochrániť údaje pred neoprávneným prístupom a stratou dát
- Špecifické požiadavky na ochranu údajov podľa novely zákona
Diskusia a riešenie Vašich otázok
Veríme, že tento program vám poskytne cenné poznatky a nástroje na efektívnu správu archívov a registratúr, a že poznatky získané zo seminára prispejú k profesionálnemu a modernému spravovaniu dokumentácie.
Organizačné pokyny
Súčasťou vzdelávacieho podujatia je
- poskytnutie študijného materiálu spracovaného lektorkou v elektronickej podobe
- poskytnutie Certifikátu o absolvovaní seminára
- podávanie občerstvenia
- obed
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")
Cena a informácie k platbe
Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
Cena /účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
93,- EUR | SK02 1100 0000 0029 4202 6764 | 2.1.25 | 29.1.25 | 290125 | Vaše IČO | 0308 |
Prezencia: 8:30 - 9:00
1. Časť odborného programu: 9:00 - 10:30Prestávka: 10:30 - 10:45
2. Časť odborného programu: 10:45 - 12:00 Prestávka na obed: 12:00 - 12:45
3. Časť odborného programu: 12:45 - 14:30
Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - pracovné materiály, občerstvenie, obed, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.
Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke, alebo v hotovosti priamo na seminári. Prosíme o vyznačenie formy úhrady v záväznej prihláške v časti „forma úhrady.“
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.
Miesto konania seminára
BRATISLAVA - COOP Jednota Slovensko, Bajkalská 25, Bratislava (mapa)
Doprava:
- aktuálne informácie o dopravných spojeniach nájdete na https://imhd.sk/ba/planovac-cesty
- do kolonky „Štart“ uveďte zastávku, z ktorej cestujete
- do kolonky „Cieľ“ uveďte zastávku „Mliekárenská“
- do príslušných koloniek uveďte termín a čas cestovania
- kliknite na „vyhľadať“
- vo výsledku uvidíte vhodné dopravné spojenia a ich popis
- Zo železničnej stanice (zastávka Hlavná stanica)
- trolejbus č. 71 (smer Dolné Hony, Čiližská), výstup na zastávke Trhovisko
- na zastávke Trhovisko nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
- zo zastávky Mliekárenská pešo do budovy COOP Jednota, Bajkalská 25, Bratislava
- Z autobusovej stanice
- autobus č. 50 (smer Nové Mesto, Kukučínova), výstup na zastávke Trhovisko
- zo zastávky Trhovisko presun peso na zastávku Ružová dolina (cca 5min)
- zo zastávky Ružová dolina nástup na trolejbus č. 49 (smer Ružová dolina, Mliekárenská), výstup na zastávke Mliekárenská
- Parkovanie: Zdarma v priľahlých uliciach na sídlisku za budovou (podľa dostupnosti) alebo platené parkovanie pred budovou COOP Jednota (4 eurá/deň) Vjazdy na platené parkoviská sú z Bajkalskej ul. a z Pažítkovej ul.
Organizátor
EDOS-SMART, s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 50288334, DIČ: 2120264454, IBAN: SK02 1100 0000 0029 4202 6764, Číslo účtu: 2942026764/1100 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 110936/B. Firma EDOS-SMART, s.r.o. nie je platiteľom DPH.