Piliere moderného cestovného manažmentu firiem a úradov, nové trendy na služobných cestách, digitalizácia pracovných ciest úradov a firiem - Legislatívne zmeny a ich zapracovanie do aplikačnej praxe
Organizátor: EDOS-PEM s.r.o.
Lektor: Ing. Miriam MATISOVÁ - dlhoročná uznávaná odborníčka a prednášateľka horeuvedenej problematiky
Dátum a forma seminára: 17.05.2024 - Online seminár
Praktické rady, tipy a odporúčania
uznávanou lektorkou pani Ing. Miriam Matisovou
Zo seminára Vám bude sprístupnený videozáznam
Seminár je určený:
- pre všetky sektory ekonomiky
- subjekty štátnej správy - ústredné subjekty štátnej správy, štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie
- subjekty územnej samosprávy – obce, vyššie územné celky, rozpočtové a príspevkové organizácie
- podnikateľské subjekty
- tretí sektor
- všetkým, ktorí prichádzajú do kontaktu s CN
- manažérom, vedúcim pracovníkom, ktorí vysielajú zamestnancov na pracovné cesty, ekonómom, účtovníkom, pokladníkom, mzdárom . . .
- záujemcom o problematiku cestovných náhrad
Na našom seminári sa dozviete:
- ako správne aplikovať aktuálne legislatívne podmienky do praxe
- aké chyby sa najčastejšie vyskytujú v praxi a ako ich riešiť v zmysle platných legislatívnych predpisov
- aké sú možnosti riešenia a ako vybrať to správne riešenie pre Vás, riešenie Vašich odborných, praktických problémov
Pani lektorka Vás prevedie základnou, prierezovou aj doplnkovou legislatívou, ktorá je potrebná pre správne rozhodnutia vo firmách v oblasti manažmentu pracovných ciest. Rieši problematiku komplexne z pohľadu operatívy, ktorá na úradoch, či vo firmách vzniká každý deň a každý deň v inom module, nakoľko sa takmer všetko začína digitalizovať... Cieľom seminára, nie je čítať materiály ale prakticky sa vyjadrovať k vzniknutým situáciám alebo možnostiam, ktoré by pri cestovaní mohli vzniknúť... Pracovné cesty po pracovnej dobe, výkon práce na pracovnej ceste po pracovnej dobe, návrat z pracovných ciest po polnoci, skupinové cestovanie, firemné eventy, používanie vozidiel na pracovných cestách, lietadiel, mobilný boarding pas, nástup elektromobility v SR a jeho návrhy pre rok 2024... posúdenie stravného a všetkých vedľajších nárokov nielen z pohľadu Zákona o cestovných náhradách, ale aj z pohľad Zákonníka práce, Zákona o dani z príjmov, Zákona o finančnej kontrole, Zákona o slobodnom prístupe k informáciám... Radi Vás privítame na seminári plnom praktických rád, nasmerovaní do oblasti, ktoré by Vám boli nápomocné...Pani lektorka poskytuje aj odborné poradenstvo vo forme jedného emailu , v prípade ak účastník bude stáť o jej rady, skúsenosti.. - Zmena základnej náhrady za používanie súkromných MV na pracovných cestách od 1.4.2023,zmena stravného pri tuzemských pracovných cestách od 1.6.2023, zapracovanie zmien do aplikačnej praxe
- Vysielanie zamestnancov na pracovné cesty a ich zákonné nároky
- Zamestnanec na pracovnej ceste a cestovný príkaz (kedy je zamestnanec na pracovnej ceste?)
- Ako posudzovať preukázateľnosť dokladov pri vyúčtovaní PC zamestnanca v súčinnosti s digitalizáciou dokladov
- Interné predpisy firiem a úradov doplnené o digitalizáciu cestovného manažmentu na služobných cestách zamestnancov
- Spôsob a forma vyslania na pracovnú cestu - náležitosti cestovných príkazov, interné predpisy a vlastná vnútorná politika firmy
- „Vzor cestovného príkazu so správou z pracovnej cesty“
- Možnosti digitalizovaných aplikácií pre zamestnancov na PC
- Cestovné príkazy budú minulosťou, objednávať, platiť a dokladovať výdavky cez aplikácie, digitalizácia leteckých spoločností
- Posudzovanie času na pracovnej ceste vo väzbe na poskytovanie cestovných náhrad a odmeňovanie zamestnancov
- Čas strávený na pracovnej ceste v rámci pracovnej doby a po pracovnej dobe
- Posudzovanie pracovnej cesty aj v súčinnosti so Zákonníkom práce (Náhrada za stratu času, náhradné voľno s náhradou mzdy)
- Evidencia pracovného času a výkonu práce počas pracovnej cesty
- Neskoré návraty zo služobných ciest, snímka pracovného dňa
- Firemné eventy, skupinové cestovanie, využívanie aplikácií a mobilného boarding pasu pri cestovaní a ich preukázateľnosť do účtovníctva
- Pravidelné pracovisko zamestnanca, miesto výkonu práce zamestnanca – novelizácia ZP (vzor dohody o mieste pravidelného pracoviska)
- Povinnosť vykonať pracovné cesty a dodržanie podmienok PC zo strany zamestnanca
- Nárokové a nenárokové cestovné náhrady. Praktické príklady z praxe,
ubytovanie, stravovanie, vedľajšie výdavky, posudzovanie nárokov, doplatkové režimy, Zákon o finančnej kontrole, Zákon o slobodnom prístupe k informáciám... - Kedy a komu sa poskytujú cestovné náhrady...(zamestnanci, dohodári, konatelia, spoločníci, ostatné osoby...)
- Používanie súkromných, služobných motorových vozidiel na pracovných cestách - dohoda o používaní MV, podklady potrebné pre správny výpočet náhrady...posúdenie výdavkov spojených s používaním MV.
(Prílohy: Vzor vyúčtovania MV na tuzemskej, zahraničnej PC), použitie MV na žiadosť zamestnávateľa, na žiadosť zamestnanca, záznam o jazde. - Havarijné poistenie pri pracovnej ceste. Zbierka oznámení a inštrukcií o vedení automobilovej techniky v príslušnom rezorte...
- Zdieľaná ekonomika v roku 2024 v dopravnom ekosystéme Car-Sharing, Flotila Carsharingu, spôsob preukazovanie elektrickej energie EV, norma pre nabíjanie EV...budúcnosť v šoférovaní...
- Praktické informácie – cestovné náhrady – stravné v zahraničí, stravné pri tuzemskej pracovnej ceste. Správne preukázanie výpočtu cestovných náhrad, krátenie stravného.
- Nové sumy stravného
- Prehľad zmien stravného a základnej náhrady
- Vyúčtovanie tuzemskej a zahraničnej PC
- Cestovný príkaz, správa z pracovnej cesty, preukázateľnosť a doloženie dokladov z pracovnej cesty
- Deň uskutočnenia účtovného prípadu pri vyúčtovaní pracovnej cesty, prepočet cudzej meny na Euro, používanie kurzov NBS, zmenárenské kurzy...praktické otázky a diskusia účastníkov seminára
- Praktické príklady (krátenie stravného, príklady na výpočet krátenia stravného):
- § 5 stravné TPC, príklady
- § 5 stravné TPC, krátenie
- § 13 stravné ZPC, príklady
- § 13 stravné ZPC, krátenie
- PAUŠALIZÁCIA cestovných náhrad, Vzor výpočtu paušálu, zdôvodnenia a kalkulácie...
- Vzor dohody o mieste pravidelného pracoviska, vyslanie v rámci mesta, mimoriadny výkon práce
- Vzor výpočtu mesačného paušálu za vysledované obdobie
- Vzory v elektronickej podobe:
Cestovné príkazy, Vnútorný predpis o CN, Náhrada za použitie CMV na tuzemskej, zahraničnej PC, Použitie vlastného motorového vozidla na žiadosť zamestnanca, na žiadosť zamestnávateľa, Náhrada cestovných výdavkov za cesty s mimoriadnym výkonom práce mimo rozsah pracovných zmien, Dohoda o mieste pravidelného pracoviska...
K semináru účastníci získajú rozsiahly pracovný materiál, vzory v elektronickej podobe budú zaslané účastníkom na ich e-maily.
Program seminára bude vždy ku termínu seminára aktualizovaný
Tešíme sa na Vašu účasť :)
Organizačné pokyny
Otázky k prednášanej problematike si môžete pripraviť vopred a zaslať nám ich - budú Vám zodpovedané na seminári. Otázky môžete poskytnúť lektorke aj priamo na online seminári prostredníctvom chatu.
Technické požiadavky:
- Počítač alebo mobilný telefón (s operačným systémom Android, iOS alebo Windows) alebo tablet
- Stabilné internetové pripojenie
- Prehrávanie zvuku - reproduktory prip. slúchadlá
- Online semináre budú realizované prostredníctvom videokonferenčnej platformy Zoom (www.zoom.us). Pripojenie si môžete otestovať vopred na https://zoom.us/test
- Bližšie technické informácie ku konkrétnemu online semináru (link, prihlasovacie údaje, . . . ) Vám budú poskytnuté 2 dni pred jeho realizáciou spolu s odborným materiálom
- V prípade technických otázok neváhajte kontaktovať Ing. Petra Ondráška (peter.ondrasek@edospem.sk, 0908 951 026)
Online seminár je určený len pre prihlásených účastníkov (prostredníctvom webovej stránky, mailom, telefonicky . . . ). Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť seminár iným, než prihláseným osobám.Informácie a technická podpora:
Ing. Peter Ondrášek - mobil: 0908 /951 026 e-mail: peter.ondrasek@edospem.sk
Prihlásiť sa na seminár môžete
- vyplnením a zaslaním elektronickej prihlášky (vid nižšie - vyplniť prihlášku)
- vyplnením prihlášky, ktorá je súčasťou prílohy seminára (viď nižšie - stiahnuť prihlášku), a zaslaním
- telefonicky
(Všetky kontaktné údaje sú uvedené v sekcii "Kontakt")
Cena a informácie k platbe
Prosíme o dodržanie kritérií uvedených v tabuľke
Cena s DPH/účastník | IBAN | Dátum splatnosti | Variabilný symbol | Špecifický symbol | Konštantný symbol |
najskôr | najneskôr |
96,- EUR | SK65 1100 0000 0026 2683 3636 | 1.5.24 | 17.5.24 | 170524 | Vaše IČO | 0308 |
Časový program seminára
8:30 - 8:50 hod.: online prezencia a pripojenie do virtuálnej miestnosti8:50 - 9:00 hod.: Informácie pre účastníkov seminára online formou
9:00 - 12:00 hod.: 1. časť online seminára
12:00 - 12:45 hod.: Prestávka na obed 12:45 - 15:00 hod.: 3. časť online seminára
V cene sú zahrnuté výdavky na organizačné a technické zabezpečenie seminára - online prenos, pracovné materiály, videozáznam, Certifikát o absolvovaní seminára a ďalšie režijné náklady.
Poplatok uhraďte na číslo IBAN s dátumom splatnosti v intervale uvedenom v tabuľke.
Prihlásenie na seminár je záväzné. V prípade neúčasti na seminári bez predošlého odhlásenia Vám bude účtovaná celková suma účastníckeho poplatku. Ak sa seminára nemôžete zúčastniť, seminára sa môže zúčastniť Váš náhradník.
V prípade organizačných zmien budú prihlásení účastníci informovaní vopred na kontaktné údaje, ktoré poskytli organizátorovi pri prihlasovaní.
V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.
Miesto konania seminára
Online seminár
Organizátor
EDOS-PEM s.r.o., Tematínska 4, 851 05 Bratislava, IČO: 36287229, DIČ: 2022161768, IČ DPH: SK2022161768, IBAN: SK65 1100 0000 0026 2683 3636 Tatra banka Bratislava, Zapísaný Mestským súdom Bratislava III, oddiel s.r.o., vložka č. 39886/B. Firma EDOS-PEM s.r.o. je platiteľom DPH.